}

"jangan ganggu please"
 
selamat tengah hari semua , sekarang pukul 12.45 tengah hari .ok. aku nak tanya, korang mesti penah mimpi yang indah-indah right? . korang mimpi apa ? makan mekdi ? mimpi korang kawin? atau korang mimpi tentang hero korang? apa! korang kata YA? ya ka? wah3! aku pun.....

"Mr KAAL ! " jeritan aku semakin kuat apabila Mr KAAL tidak dengar panggilan yang aku panggil . "Mr KAAL ! " , Mr KAAL menoleh . "ya, ada apa hani? " dia bertanya dengan nada yang sedikit perlahan.wah~ sweetnya ! aku betul betul betul tergoda dengan Mr.KAAL . dia semakin menghampirin aku , aku sedang berdiri dihadapan bas. "Mr KAAL pergikan rombongan ni ? " soalku pada dia ketika dia dihadapanku . "ya, jom naik bas " arahnya sambil tersenyum masin manis ke arahku .

didalam bas aku hanya diam membatu . tanpa sepatah bicara pun yang sudah aku keluarkan . apabila sudah sampai di tempat yang kami tuju itu . masing- masing bawa haluan sendiri . apabila semua orang sudah selesai jalan-jalan, beli-belah maka semua pun naik atas bas . yang aku peliknya, takda sapa pun yang aku kenal. semua budak sekolah mana tah. aku pun buat bodoh jew. tak kan aku nak tegur diaorang kot? oh! tak mungkin .

ok, semua dah naik bas maka balik la kami ke sekolah . di sekolah aku tak nampak Mr. KAAL . dekat tempat rombong lagi la, batang hidung pun tak nampak . bila aku berjalan nak masuk kelas . tetiba ada dengar suatu suara sedang memanggil nama aku "hani ! hani ! " aku macam kenalnya suara tuh? pandang belakang, ya Allah ! Mr. KAAL !!! buat apa dia panggil aku ? rindu errk? .

 "ya, ada apa ? " soalku bila dia sudah ada dihadapan ku sambil tersenyum manis . " penat saya cari awk " tersenyum lagi tapi kali ini lebih manis. kalau tadi 2 sudu gula, kali ni 5 sudu gula . " *******(nama sebenarnya) cari saya? buat apa? " dia senyum lagi kali nei 10 sudu besar gula . " tadi cikgu cakap ada satu lagi rombongan . awak nak join tak? " aku cuba senyum pada dia, sambil berkata " sure, bila? pukul berapa? " aku senyum pada dia dengan penuh keiklasan . lelaki yang kacak , tinggi , hensem , good looking guys , dan banyak lagi ciri lelaki idaman aku semua ada pada dia. tapi malang, hati lelaki ini sudah berpunya . aku tak nak jadi orang ketiga yang cuba musnahkan hubungan yang mereka bina berbulan- bulan dahulu . " sekejap aja lagi dalam 15 minit dari sekarang, ok? " aku sambil menoleh kehadapan sambil berkata ok lalu pergi begitu saja .

aku tak boleh berhadapan dengan lelaki ini lama-lama . aku takut kang aku jatuh cinta lagi . setelah 15 minit berlalu . aku pun minta diri dari cikgu yang sedang mengajar untuk menyertai rombong tersebut . lagi satu pelik di sini . kenapa sekolah nei banyak sangat rombong ? nak bagi can kat aku ngan Mr KAAL ke ? hehehe.

bila masuk dalam bas ja, Mr KAAL nak duduk dengan aku . tapi aku tak bagi . takut juga nanti kalau- kalau awek dia marah aku . tapi dia buat tak tau ja atau dalam erti kata lain dia buat bodoh . tak guna . tapi nasib baik kawan dia panggil duduk sekalu dengan diaorang . bagus .


bila sampai tempat yang kami tuju tuh . aku nampak kelihatan sebuah dewan. dewan? nak buat apa dengan dewan . then cikgu bagi tau kita orang ada exam ape tah . so aku pun buat-buat tak kisah je la . tapi sebenarnya kisah . bila masuk dewan tuh baru aku nampak kawan -kawan aku . semua pakat dok ambil tempat masing - masing dah. aku? dah tak da tempat ! so TERPAKSA duduk sebelah Mr KAAL . aku benci. aku benci . ada la juga kita orang borak sikit-sikit . pastu aku ternampak diyana ngan wanie .


dyana tegur aku, "amboi hani, bawa boyfriend ! " . geramnya aku, sabar3! . nasib baik mimpi . kalau tak mimpi mesti aku lawan punya. cool lagi . pastu wanie pulak tegur . "amboi, bermesra-mesra dengan kekasih nampak? " sabar hani, sabar. sabar. aku jeling muka kat diaorang. terus tak berani .


tetiba.. !



terbangun !




tak guna... ! , mati- mati aku ingat betul . mimpi rupanya,
huh~ nak tidur balik la . bai~



.
pecah pasu pecah kaca, sudah baca harap suka

0 hadiah bintang dari korang.:

display:none;
Copyright@2011 by Dunia Gadis Bintang Biru