}

Bila meningkat dewasa, banyak yang sudah bawa haluan masing masing. Masing masing ada impian sendiri. Cita- cita kita bukan untuk main-main. Ia menentukan masa depan kita.

Bagi aku, pemerhatian aku sendiri, pengalaman aku sendiri. Bila naik ke tingkatan 4. Masing masing dah bawa haluan ikut masing masing punya minat. Bagi aku ? pasti ka apa yang aku bawa haluan aku sekarang? Tepat ke haluaan yang aku bawa sekarang ? Aku tak nak nanti aku tersungkur ketika berlari mengejar cita cita aku.

[Mengejar impian untuk jadi pilot bagi aku seperti mengejar benda yang mustahil untuk dimiliki]

Pilot pilihan pertama aku. Tapi disebabkan RABUN. So, terpaksa aku tolak jauh jauh ke tepi cita cita tu. Terpaksa pilih cita cita yang lain. Tapi….. APA ?

Btw, Tahniah to my ex classmate aku. He will be move to another school. Sekolah yang TERBAIK bagi aku. Sekolah yang banyak budak LELAKI YANG MACHO MACHO. (hahahahaha ! ) *gatainya !* DUUSSHH!! Oh mesti nak tahu sekolah apa kan? Hehehe. Maktab Tentera Diraja (MTD). Hohohoho. (hakhakkaahah !)

“Siapa nak jadi accounting ?”

Aku angkat tangan.

“siapa nak jadi businesswomen?”

Aku seorang saja angkat tangan

“Siapa nak jadi pensyarah ?”

Patutkah aku cakap yang aku angkat tangan lagi ?

“Siapa nak jadi cikgu account ?”

Errr… aku angkat tangan lagi !

Sebenarnya, apa yang aku nak ni ? semua aku nak jadi. Semua aku nak. Kalau boleh satu pekerjaan pun aku takkan lepaskan. Satu pun tak nak. Aku nak semua.

“Hani nanti nak kerja yang mencabar- cabar sikit”

“hish, tak payah la, perempuan tak elok kerja mencabar cabar ni, payah nak dapat kerja. Kalau laki tak pe la.”

Ya. Aku pernah bagi tahu mak aku yang aku nak kerja yang mencabar segala aspek. Tapi malang di tentang. Nak jadi pilot, tak boleh. Nak jadi tentera laut, tak boleh. Nak jadi arkitek, tak boleh. Senang senang duk rumah jaga anak. Habis Cerita. (hahahahaah !, kan dah terlebih melalut. PAAAANNGGG ! )

Nasihat aku,apa pun yang kita ambil di masa sekarang, Kalau kita belajar elok elok, InsyaAllah pasti akan Berjaya. :)
pecah pasu pecah kaca, sudah baca harap suka

4 hadiah bintang dari korang.:

Farah Hanim said...

Pilot ? yeah same ambition with me..minat gila2 kot..
erk. budak mtd 2 rasa2 aku tau..ahahaha...
btw, hg jadi domestic engineer sudah..

Nurul Hani said...

@Farah Hanimkahkahkah. memng la hg kenai. muazkan. hohohoho.

Zariz said...

nanti kalau aku jadi pilot, aku bawa kau naik kapal terbang k. :)

Nurul Hani said...

@Zariz yeah yeah! (sambil tepuk tangan mcm baru dpt gula gula)

display:none;
Copyright@2011 by Dunia Gadis Bintang Biru